peperonity.net
Welcome, guest. You are not logged in.
Log in or join for free!
 
Stay logged in
Forgot login details?

Login
Stay logged in

For free!
Get started!

Multimedia gallery


cerita.peperonity.net

1.Kisah pakwe(cow) & makwe(cewex)

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual bual.,Makwe; "Abang.,andai aku jadi bintang??..Pakwe; "Abang kan jadi Ultraman nya?..Makwe; "Kenapa plk.? Sepatut nya abg jadi bulan la? Pakwe; "Salah tu, kn ultraman ada bintang kepunyaan nya? Makwe; "Kalau saya jd bunga?" Pakwe; "Abg jd tukang kebun nya?" Makwe; "Knapap bukan kumbang?? Pakwe; "Sebab kumbang keje die hanya hanya menghisap madu..,sdngkang tukang kebun krjanya menyiram dn memupuk bunga tu tiap hari?" Makwe; "Wah hebat nya abg nie...pandai berkata2.? Setelah puas berbicara dan bergurau senda,mereka bangun untuk brjalan2..,tiba2 si Makwe tersandung sbtng tunggul kayu dn terjatuh....Bedebik !!!! Makwe; "Aduuuh...sakit nya beeee...." Pakwe; "Cilako ! punyo tunggul kayu...buto ko...!! tak nampak kah orng nk lalu....Sayang tk de apa apa ke...?" Makwe; "Takde sikit je bang...cume luka sikit je dahi ni..." Pakwe; "Nasib baik tunggul kayu, kalao orng... memang nahas abang kerjakan..." Memang telah di takdirkan jodoh mereka br dua selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumah tangga ....2 thn kemudian,si istri teringat kembali kisah nan lalu sewaktu membawa anak anak berjalan jalan di tasik yg sama ketika bercinta dahulu. Istri; "Bang, ingat lagi tk tempat ni...?" Suami; "Masakan abg lupa....?" Istri; "Kalau saya jadi bintang...?" Suami; "Abang jadi begini" Istri; "Kenapa bukan ultraman..." Suami; "Kat malaysia mana ada ultraman...kt jepang ada la...apa la awak nie...." Istri; "Kalau saya jadi bunga" Suami; "Abang jadi begini" Istri; "Apalah abg ni....cakaplah btul btul...!!!!" Suami; "Apa kene dg ko ni...?dah buang tabiat ko tu, tak nampak anak kite tu...? kalau dah abg jd ultraman..,sapa yg nk bagi makan kt anak anak kita tu...yg mengade ngade nk jadi bintang tu wat pe...!" Istri; "Abang nie tk srupa dulu...tk romantis langsung,mentang2 lah saye ni dah tk cantik lagi..." Suami; "takde nk romantis kosmetik dah...." Selepes berbual bual, mereka mulai brjalan pulang...tiba tiba si istri tersandung sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama) ,lalu jatuh "gedebuk !!!!...ke tanah Istri; "Aduh abang sakit nya....!!!" Suami; "Apa kene ko ni....bute ke...tunggul kayu besar tu tk nampak ke.........!!!!!!!!


This page:




Help/FAQ | Terms | Imprint
Home People Pictures Videos Sites Blogs Chat
Top
.